.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشايي: از ظرفيت جواني ملت ايران استفاده كنيم

رييس دفتر رييس جمهور، با تاكيد بر اين‌كه امروز جهان با بحران مواجه است، بر اين نكته كه انديشه‌اي كه فردا را رقم بزند و و انگيزه ايجاد كند، وجود ندارد، تصريح كرد و يادآور شد كه در اين شرايط نبايد انتظار داشته باشيم كه بحران‌ها حل شود.

به گزارش ايسنا، اسفنديار رحيم مشايي، رييس گروه مشاوران جوان رياست جمهوري عصر امروز در مراسم اختتاميه چهارمين همايش سراسري مشاوران جوان رياست جمهوري ، با بيان اين‌كه اميدوارم نتيجه نشست ديروز و امروز اين همايش، آماده‌سازي بستر و ايجاد فرصت‌هاي بهتر براي آينده باشد ، گفت: اميدوارم بتوانيم با همفكري و همدلي و اميد به دستيابي به افق‌هاي بلندتر براي داشتن كشوري بهتر، زيباتر، آبادتر و آزادتر امكانات را براي زندگي بهتر مردم خوب سرزمين‌مان عزيزم‌مان جذب كنيم.

وي گفت:‌ البته با عنايت الهي و توجه حضرت وليعصر(عج) و در سايه انقلاب شكوهمند اسلامي امروز ملت ايران در عرصه بين‌المللي براي ارتقاي زندگي جامعه جهاني پيش قدم است.

مشايي با بيان اين‌كه اين همايش فرصتي را براي آشنايي بيشتر با پتانسيل مشاوران جوان فراهم كرد، گفت: بايد ارتباطات مستمري داشته باشيم و در واقع بر اساس برنامه‌ريزي كه صورت مي‌گيرد ارتباط نزديك و مستمري ايجاد شود و در ستاد مشاوران جوان جهت ارتباط نزديك‌تر بين مشاوران طراحي لازم صورت بگيرد و نقش مشاوران جوان در دستگاه‌هاي اجرايي و در جامعه خود را نشان دهد.

وي با بيان اين‌كه در اينجا مي‌خواهم بحثي را در مورد نگاه آرماني و جهان‌بيني در موضوع جهاني داشته باشم و طرح مسئله كنم، گفت: قبلا بحث‌هاي مختلفي را در اين ارتباط از من شنيده‌ايد و تلاش من در اين بحث‌ها اين بوده كه يك مسئله خيلي مهمي را كه امروز مردم جهان با آن مواجه هستند ،به خوبي ببينيد و با ديدن خوب آن را به نحوي به دنيا و مردم نشان دهيم و پس از آن يك ارزيابي داشته باشيم كه جهان امروز چگونه جهاني است و با توجه به اين ارزيابي بتوانيم جهان بهتر،‌ زيباتر و درخشان‌تر را ترسيم كنيم. شوق و انگيزه ايجاد كنيم كه مردم در دنيا براي تحقق جامعه برتر حركت كنند.

مشايي با بيان اين‌كه امروز جامعه جهاني با مشكلات بزرگي مواجه است، تصريح كرد:‌ امروز بحران‌هايي كه در جهان وجود دارد، نسبت به گذشته تفاوت دارد و بحران نيز مانند ساير مسائل جهاني است چون ارتباطات جهاني وجود دارد و امروز بحران‌هايي كه در جهان وجود دارد، قابل مقايسه با گذشته نيست.

رييس دفتر رييس جمهور با تاكيد بر اين‌كه در عمل، اجرا و اقدام جامعه جهاني از زواياي مختلف با بحران روبرو شده است، افزود: بحران‌هاي مختلفي را شاهد هستيم از جمله بحران اقتصادي كه آن نيز بزرگ جلوه كرده است كه تبعات آن ركود اقتصادي و از بين رفتن فرصت‌هاي شغلي است و مسائلي كه روزمره مردم با آن روبرو هستند، ولي بالاتر از بحران اقتصادي، بحران در نگاهي است كه در دنيا است.

وي ادامه داد: بحران در نقاشي و تصويرسازي است و ارائه يك الگوي بهتر كه در آن اشكالات و گرفتاري‌ها نباشد. ما امروز در دنيا يك تحير فلسفي بسيار سنگيني را احساس مي‌كنيم،‌ انديشه‌اي كه فردا را رقم بزند و و انگيزه ايجاد كند، نيست و در واقع شرق و غرب هر دو با هم به نحوي متوقف شده‌اند. ايده براي فردا ندارند و با توجه به آن نبايد انتظار داشته باشيم كه بحران‌ها حل شود.

مشايي با بيان اين‌كه بايد براي فردا برنامه داشت، گفت: اگر مديري نداند كه فردا چه مي‌شود، مدير موفق امروز نيز نخواهد بود؛ چرا كه هويت و شخصيت فردا بر اساس امروز ديده مي‌شود و مدير موفق بايد فردا را در كنار امروز ببيند.

وي اضافه كرد: امروز بحران در دنيا شايع و فراگير است و ما از طرف ديگر نيز شاهد تحقق جهاني شدن هستيم و علم ماموريت يافته كه همه جا را روشن كند، تاريكي را از بين ببرد ، در كنار اين توسعه علم، انسان‌هاي توسعه‌طلب و زياده‌خواه نيز هستند كه فكر مي‌كنند فرصت خوبي گيرشان آمده كه جهان را با استفاده از علم و تكنولوژي در اختيار خود بگيرند و ظاهر آن شدني است. وقتي اينترنت آمد اين تصور به وجود آمد كه مسلطان بر جهان، جهان را با اينترنت فتح مي‌كنند، خيال خامي بود و خودشان فهميدند كه فتح نمي‌شود و اين تازه اول كار است و بعد متوجه مي‌شوند كه همين اينترنت و تكنولوژي باعث پيروزي ملت‌ها مي‌شود.

مشايي با بيان اين‌كه جهاني شدن يعني هويت جهاني و اين موضوع در حال بروز و ظهور است، گفت: همه به هم فكر مي‌كنند، ولي زورگويان مي‌خواهند در اين عرصه زور بگويند و اين باعث ايجاد بحران مي‌شود.

وي به سخنان رييس‌جمهور در سازمان ملل متحد اشاره كرد و گفت:‌ دهه اول هزاره سوم به عنوان دهه صلح نامگذاري شده بود و شايد خيلي ها اين موضوع را باور نكنند، چون اين دهه از نظر عملكرد در ارتباط با صلح شايد بعد از جنگ جهاني يكي از بدترين دهه‌ها از نظر صلح بود. ما در اين دهه شاهد جنگ‌هايي بوديم، كشتارهاي زيادي صورت گرفت. آقاي رييس‌جمهور در آن جلسه گفتند كه صلح در اين دهه رخ نداد، در حالي كه ملت‌ها تصميم گرفته بودند صلح محقق شود، ولي اتفاق نيفتاد و اين پرسش را مطرح كردند كه چرا محقق نشد و پرسيدند كه مشكل چيست.

وي خاطرنشان كرد : در آن جلسه گفتند كه موضوع مديريت جهاني است و در واقع مشكل در مديريت جهاني است و سازمان ملل كه محل بروز و ظهور ملت‌هاست، منويات ملت‌ها را در اين ارتباط بروز و ظهور نداده و اين خواسته محقق نشده است و ايشان بعد از آن پيشنهاد مديريت مشترك جهاني را مطرح كردند.

مشايي اضافه كرد: وقتي كه ملت‌ها با هم هستند، بايد مديريت جهاني رخ بدهد و اين مديريت جهاني بايد به صورت مشترك در عمل محقق شود و اين امر بايد اتفاق بيفتد و اين اتفاق رخ خواهد داد و براي ملت ايران افتخار بزرگي است كه در يكي از مهمترين مجامع جهاني، مهمترين مسئله بين‌المللي از سوي رييس‌جمهور ايران گفته مي‌شود و اين حرف حق و سخن درستي است.

وي گفت: در واقع اين صحبت و طرح اين ايده، قدرت فراخوان اقشار مختلف در جهان را دارد و متضمن منافع ملت‌هاست. ماهيت حركت انسان در مسير آينده است.

مشايي در ادامه گفت: بايد مكانيزم حركت و ظهور حضرت امام (عج) را بشناسيم كه در اين باره حرف‌هاي كمي گفته شده است.

وي تصريح كرد: در آينده يك جبهه‌بندي بزرگ اتفاق مي‌افتد كه در هر طرف اين جبهه بيشترين انسان‌ها قرار مي‌گيرند، جبهه‌بندي آينده يك جبهه‌بندي جهاني و در يك طرف انسان‌هايي قرار مي‌گيرند كه آسايش، امنيت، سعادت و زندگي خوب را براي همه مي‌خواهند و در طرف مقابل كساني قرار مي‌گيرند كه همه اين‌ها را فقط براي يك عده محدود مي‌خواهند.

رييس دفتر رييس جمهور اضافه كرد: سيماي امروز مديريت جهان كه وقتي همه كشورها بله بگويند، اما يك نفر نه بگويد، سخن آن يك نفر اجرا مي‌شود، بر اساس چه منطقي است؟ رييس‌جمهور آمريكا هنوز هم فكر مي‌كند كه آمريكايي‌ها بر كل مردم دنيا سيادت دارند.

وي ادامه داد: اين‌كه گفته شود يك ملت رييس همه ملت‌ها باشد، يك جهت‌گيري منفي است و از اساس باطل است و آنچه كه ما امروز درباره ايران، پرچم ايران، ظرفيت‌ها و مكتب انقلابي و اسلامي ايران مي‌گوييم ،اين نيست كه ملت ما نسبت به ساير ملت‌هاي دنيا برتر است.

مشايي تصريح كرد : چنانچه فردا مرزها برداشته شود و ملت‌ها براي سفر به اقصي نقاط دنيا ويزا نخواهند، ديگر سخن از برتري يك ملت معني ندارد. زيبايي ملت بزرگ ايران به اين است كه جهانيان را به يك انتخاب دعوت مي‌كند، اين كار حركت در مسير آب است.

وي در ادامه گفت: آنهايي كه سخن ملت ايران را نمي‌پذيرند، بر حق بودن اين سخن اذعان دارند؛ اما مي‌گويند كه با پذيرش اين سخن مجبور خواهند شد كه از خاكريز خود بيرون بيايند و عقب‌نشيني كنند، آن‌ها نمي‌دانند كه اين عقب‌نشيني تا كجا ادامه خواهد داشت، در حالي كه هيچ نيازي به جنگ و دعوت به ستيز در عالم نيست .

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگرچه جهان تاريخ كهني دارد و سرشار از سوز، افسوس و احساس محروميت از آرمان‌ها است؛ اما اگر خوب به موضوع نگاه كنيم مي‌بينيم كه سيماي جهان هنوز كودك است، حتي از كودكي خود هم عبور نكرده، فردا جواني جهان است.

مشايي با اشاره به ظهور حضرت ولي عصر (عج) گفت: با حضور اوست كه جهان جوان مي‌شود و جواني را آغاز مي‌كند، او كه بيايد در جهان شكوفايي ايجاد مي‌كند و ظرفيت‌ها و استعدادها را افزايش مي‌دهد و ايران ما امروز پرچمدار و قافله‌دار حركتي است كه به ظهور آن حضرت برسد.

رييس دفتر رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامي گفت: در انقلاب ايران اگر جوانان نبودند انقلابي ايجاد نمي‌شد. انقلاب ما، انقلاب جوانان بود و ما كه امروز روي جوانان سرمايه‌گذاري مي‌كنيم به دنبال پايداري آرمان‌هاي انقلابي در جامعه ايراني هستيم و جامعه امروز ايران اگر قدرتمند است، علت آن جواني آن است. البته من نمي‌دانم با كنترل جمعيت اين فرصت‌ها در آينده از دست برود يا نه؛ اما آنچه كه بايد به آن توجه كنيم، استفاده از ظرفيت جواني ملت ايران است. آنها كه به مكتب مهدوي تعلق دارند جوان مي‌مانند و هرگز پير نمي‌شوند؛ اما منظور من جوان ماندن جسمي نيست.

مشايي گفت: امروز براي جمهوري اسلامي يك فرصت تاريخي است كه بار اصلي آن را بايد جوانان به دوش بكشند، جوانان امروز بايد خود را با شرايط جهاني تطبيق كنند و آگاهي‌هاي لازم را به دست بياورند تا بتوانند مسئوليت‌هاي جديد را به عهده بگيرند.

وي در ادامه با تاكيد بر شايسته‌سالاري در عرصه‌هاي مديريتي كشور گفت: مشاوران جوان بايد مكانيزمي فراهم كنند كه استعدادهاي جوان بتواند خود را نشان دهد و توانمندي‌هاي جوانان بروز يابد. معتقدم بايد شرايطي فراهم شود كه جوانان سرزمين ما براي خود سهمي در كشور قائل باشند در حالي كه فكر مي‌كنم الان اين‌طور نيست. يك جوان چقدر مي‌تواند فكر كند كه توانايي وزير شدن دارد، چقدر به اين مسئله اميدوار است، هر وقت اين اميد پايين آمد، به معني آن است كه اتومبيل جامعه كه مي‌تواند با دنده پنج حركت كند با دنده يك حركت مي‌كند.

رييس دفتر رييس‌جمهور گفت:‌ ايران آينده به هيچ وجه قابل مقايسه با ايران امروز نخواهد بود، چون فرزندان امروز ما نسبت به قبل متفاوت هستند. امروز بچه‌هاي ما در دبيرستان‌ها سخن از ساخت موشك‌ها و ماهواره‌ها مي‌شنوند، در حالي كه پيشتر چنين نبود. اگر برنامه خبري امشب خبري منتشر كند كه بگويد يك موفقيت بزرگ و منحصر به فرد نصيب ايرانيان شده است، هيچ كس به صحت آن شك نمي‌كند، امروز ايرانيان نه تنها در داخل، بلكه در هر كجاي دنيا باشند ،اين خبر را باور مي‌كنند حتي آنها كه با ملت ما آشنا هستند، خواهند گفت كه اين سخن درست است. قدر و منزلت و اين خودباوري و اين اعتماد به نفس در جامعه ما به دست آمده است .

مشايي در پايان به رييس گروه مشاوران جوان خود اشاره كرد و گفت:‌ من در اين مسئوليت با وجود وقت كمي كه دارم تلاش كرده‌ام به جايگاه آن اعتبار ببخشم و البته در اين عين حال مشكلات صنفي اين گروه را پيگيري مي‌كنم؛ اما بايد يادمان باشد كه خود را يك صنف تلقي نكنيم، ماموريت اين نهاد اين است كه جواني را در مملكت بارز و ظاهر كند. من از دوستان مي‌خواهم كه تنگ‌نظري‌ها را كنار بگذارند و همه سطوح جامعه را ببينند و البته تلاش‌هايي داريم كه طرح‌ها و برنامه‌هاي دوستان انعكاس بيشتري داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.76 seconds.